Què és el Home Staging i com et pot ajudar a vendre millor el teu pis o casa.
|

HOME STAGING per vendre millor

Què és el Home Staging?

Quantes vegades no heu vist algun anunci d’immobles en venda i les fotos us han fet desistir de visitar-lo, per molt que la descripció s’ajustés al que buscàveu? O bé, si heu fet la visita sense veure les fotos abans, només obrir la porta i veure l’interior heu tingut ganes de girar cua? I és que, com amb tot, també a l’hora de vendre pisos o cases, la primera impressió pesa moltíssim.

Sorgit als Estats Units a la dècada dels 70 del segle passat, el Home Staging, que traduït literalment seria “posta en escena de la casa”, és una tècnica que permet mostrar els punts forts de l’immoble de manera que atregui al màxim número de gent possible.

En què consisteix el Home Staging?

En un primer moment podríem pensar que el Home Staging és fer una mena de “redecoració” de l’immoble que s’ha de vendre, però no és ben bé això sinó que va més enllà.

La decoració té com a objectiu fer més agradable l’habitatge en qüestió per als habitants actuals i adaptar-la als seus gustos estètics. En canvi, el Home Staging té com a objectiu aconseguir vendre l’immoble amb rapidesa, de manera que no s’adapta a uns gustos concrets, sinó que consisteix en tot el contrari de la decoració: es tracta de despersonalitzar la casa, tot dotant-la d’un estil estàndard que s’adapti al gust de la immensa majoria.

Per què aplicar el Home Staging?

Com a Agents de la Propietat Immobiliària que som, sabem que moltes de les propietats que es posen en venda no són noves per estrenar, sinó que han tingut ja una vida i uns propietaris que les han anat decorant i transformant al seu gust… que no necessàriament és el gust actual.

Com a Arquitectes que som, també sabem que fer una reforma només amb l’objectiu de vendre la propietat no és la solució més adient per vàries raons, d’entre les quals podem destacar que potser la reforma que hi fem, per molt que els materials siguin de qualitat, no serà del gust del possible comprador… que haurà de tornar a fer-hi obres. Seran diners malaguanyats… si és que finalment la compren.

Tècniques de Home Staging

Com hem dit abans, es tracta de despersonalitzar la casa o pis per poder-li donar un aspecte més neutre i capaç d’atreure més gent. Hi ha diferents tècniques per aconseguir-ho:

  • Treure els objectes personals dels propietaris: retirar les fotos de família, roba dels armaris i calaixos… I, sobre tot, retirar tot allò que no es vulgui vendre junt amb l’immoble1 (mobles o electrodomèstics que es vulguin conservar). Tot això serà més fàcil, és clar, si la casa no està habitada.
  • Ordre, ordre i ordre: si ja no és agradable veure una casa desordenada encara que no s’hi hagi d’anar a viure o a comprar-la, encara ho serà menys si qui la visita és un possible comprador. Així doncs, hem de procurar que tot estigui ben ordenat.
  • Mirar que el mobiliari existent estigui en bon estat i permeti mostrar tota l’amplitud de l’espai aprofitable: un menjador o una habitació ple de mobles semblarà sempre més petit que un altre de la mateixa mida però amb els mobles justos i ben distribuïts.
  • Netejar i mirar de fer petites reparacions per evitar fer massa evident que cal una reforma. Tot i saber que haurem de reformar-lo, no és gaire agradable que els desperfectes es facin massa evidents durant la visita. Per això, si hi ha petites reparacions que s’han de fer, com canviar bombetes, canviar algun endoll o tapar alguna petita esquerda, val la pena fer-les. I pel que fa a la neteja… és evident que visitar un lloc brut no ajudarà gens a decidir-nos a comprar-lo.

I si l’habitatge en venda està buit, com apliquem el Home Staging?

En cas que el pis o la casa que volem vendre estigui deshabitat, es tracta d’afegir-hi algun element que el “vesteixi”, com podrien ser uns cobrellits i coixins bonics als llits, alguna tovallola ben posada al lavabo… O fins i tot s’hi podrien arribar a afegir alguns mobles, ja siguin reals o… de cartró! Perquè, tal com hem dit, del que es tracta és de destacar els punts forts de la casa o pis i que, com vulgarment es diu, “entri per la vista”, tot això sense haver de fer cap gran inversió per part de qui vol vendre.

Com us podem ajudar?

A depostal, a més d’Agents de la Propietat Immobiliària col·legiats, també som arquitectes i podem assessorar-vos per fer que el pis o la casa que voleu vendre sigui ben atractiva pels possibles compradors. A més, podem fer simulacions mitjançant renders que mostren com podria quedar una reforma o una redecoració a gust del possible comprador.

Mostra de render previ a la reforma d’un pis
  1. Sembla mentida, però no seria el primer cas que comprador i venedor es barallen perquè en el moment de signar ha desaparegut aquell aparell de televisió (vell!) que hi havia al menjador i que el comprador creia que anava inclòs. ↩︎

Entrada similar