Servei de consergeria per a segones residències
|

Què he de fer per vendre el meu pis?

Inici » Què he de fer per vendre el meu pis?

Què he de fer per vendre un pis o casa?

Cada dia comprem i venem coses, vendre és fàcil: consisteix en intercanviar un objecte concret per un import determinat de diners. Vendre un immoble, ja sigui un pis, una casa, una nau industrial o un solar, és, en essència, el mateix: s’intercanvia un “objecte” (l’immoble) per una quantitat concreta de diners.

Ara bé, les característiques intrínseques dels béns immobles fan s’hagin de seguir tota una sèrie de passos i per això, tot sovint, quan ens plantegem de posar-los en venda no sabem ben bé per on començar. Tot seguit us detallem quins passos cal seguir.

Passos que cal seguir per posar a la venda

Valoració

El primer que cal fer per posar a la venda qualsevol immoble és tenir clar per quin preu es vol vendre, és a dir, fer-ne una valoració. El preu de venda ha d’estar en consonància amb els preus d’altres immobles en venda que tinguin unes condicions (situació, estat de conservació, etc.) similars. Per un particular pot ser complicat d’establir aquestes comparacions per fixar un preu, per això a depostal estem a la vostra disposició per fer la valoració del teu immoble.

Gestió de la documentació necessària

Per vendre un pis o casa cal disposar de la cèdula d’habitabilitat i de la certificació energètica, que garanteixen que l’immoble reuneix les condicions necessàries per ser habitat i n’indiquen la qualificació energètica per poder valorar la despesa energètica que hi haurà. En cas que la casa o el pis tinguin més de 45 anys, també hauran de d’haver passar la Inspecció tècnica de l’edifici (ITE) que té com a objectiu la verificació del deure de manteniment i rehabilitació que té tot propietari d’un immoble.

Aquesta documentació ha de ser tramitada per un professional qualificat (arquitecte). A depostal som arquitectes i us podem ajudar a obtenir-la.

Finalment, en cas que es vulgui vendre un pis, caldrà també un certificat de la Comunitat de propietaris de l’edifici on consti que no hi ha quotes comunitàries pendents de pagament.

Promoció i visites

Com en tot tipus de venda, cal promocionar l’immoble que vulguem vendre per donar-lo a conèixer als possibles compradors que hi puguin estar interessats. Caldrà, doncs, fer-ne fotos per poder penjar anuncis en les diferents plataformes (portals immobiliaris, xarxes socials, etc.) així com fer-ne publicitat off-line mitjançant cartells. Un aspecte important en aquest punt és el de mirar de fer l’immoble en venda tan atractiu com sigui possible per a les possibles visites. Això es pot aconseguir mitjançant el home staging.

Un cop la promoció estigui en marxa, caldrà estar atent a les peticions per visitar el pis o casa, concertar les cites i fer totes les explicacions necessàries i ben detallades al possible comprador.

Negociació

És molt habitual que el possible comprador vulgui fer una oferta per rebaixar el preu de compra. Per això cal saber negociar i tenir molt clar el límit fins on es vol arribar per poder obtenir el millor preu, sense vendre per sota del valor de mercat.

Signatura del contracte privat

Un cop s’hagi arribat a un acord pel preu i les condicions de la venda, arribem al moment crucial: la signatura del contracte privat. És molt aconsellable que aquest contracte estigui redactat per un professional per evitar errors o confusions que podrien comportar perjudicis importants tant pel comprador com pel venedor. És en signar aquest contracte que el comprador ha de fer un primer pagament a compte que, si així es pacta, pot tenir la consideració d’arres.

Signatura de l’escriptura pública

Finalment, l’últim pas: signar la venda davant de notari. Per fer-ho, caldrà concertar la cita en un dia i hora en què totes dues parts, comprador i venedor, estiguin d’acord, aportar tota la documentació al notari per a què la pugui revisar i redactar l’escriptura d’acord amb les condicions pactades. Serà en aquest acte que, normalment, es farà el pagament de la resta del preu pactat.

Com us podem ajudar?

Tot i tenir clars tots els passos anteriors, de vegades es fa complicat poder estar al cas de tot. Per això és important poder comptar amb professionals del sector que us puguin assessorar i guiar durant tot el procés, a més de fer-se càrrec de totes les gestions necessàries (documentació, promoció, visites, negociació…).

A depostal som APIs col·legiats, disposem de la titulació i experiència necessàries per fer totes les gestions amb total transparència i professionalitat. A més, tenim els mitjans necessaris per fer una bona promoció del vostre pis i així poder trobar comprador ben aviat.

Entrada similar